Penis jako prst?

U většiny savců při tvorbě všech končetin fungují stejné geny
Gesto, známé díky vystoupení jistého nejmenovaného ministerského předsedy z parlamentu, při kterém ukázal směrem k opozici vztyčený prostředníček, prý mělo znamenat – „Jste jedničky“. Toto obscénní gesto, však ukazuje něco jiného.

Penis skutečně má něco společného s prsty. A to nikoli jen podobnost vzhledovou, ale tato souvislost je mnohem hlubší – genetická.

Jak objevili švýcarští vědci Nicolas Lonfat, Thomas Montavon, Fabrice Darbellay, Sandra Gitto, Denis Duboule z Katedry genetiky a evoluce na Ženevské univerzitě ve Švýcarsku, pro tvorbu všech prstů, včetně jednoho který zůstal bez kloubů, se účastnily stejné geny. Vědci to uvedli v prestižním časopise Science. (1)

Jedná se o tzv. HOX geny, (HoxA a HoxD). Odpovídají za nárůst tkání vyvíjejícího se plodu, zabezpečující vznik prstů a genitálií. U mužů se Hox geny od sebe navzájem liší, a vytvářejí prsty a penis, u žen řídí vývoj prstů a klitorisu.

Obr: Prsty a penis spolu úzce souvisí

Vědci se domnívají, že souvislost dědičných mechanismů byla položena v dávných dobách, kdy živočichové vyměnili mořský život za život na souši. Ale není zde prostor na otázku: Co bylo dříve – zevní genitál nebo prsty. I když se zdá, že logika naznačuje, že prsty by sotva byly vhodné pro reprodukci.

Mimochodem, Clifford Tabin a jeho kolegové z katedry genetiky na Harvard Medical School v jiné studii zjistili: u hadů a ještěrek se zevní genitál vytváří ze stejné látky jako zadní končetiny. A u savců – ze zárodečných buněk ocasu. To vysvětluje, proč u plazů jsou dva penisy a u savců, včetně člověka, jeden. Proto, že má zadních končetin dvě a ocas – jeden.

Nyní je jasné, co ukazuje velikost prstů

Švýcarská studie vrhla světlo na zákonitostmi zjištěné v poslední době výzkumníky z Jižní Koreje. Identifikovali správné vnější znamení, které udává velikost mužství. Ale pochopit jeho podstatu nemohl.

Trochu historie. Při hledání vnějších příznaků, podle kterého by se mohlo usuzovat na velikost mužství, vědci, a za nimi i další zúčastněné strany (obvykle ženy) bylo vyzkoušeno již mnohé. Snažili se usuzovat podle rozměrů nosu – pokud byl dlouhý a masitý, mělo by se očekávat, že stejný je i intimní orgán. Stejně se tak uvažovalo o velikosti chodidla. Nebo podle hustoty vlasů na těle – u holých hlav se očekávalo něco fenomenálního! Ale vše se ukázalo jako nesmysl.

Ale náhle jihokorejský lékař Tae Beom Kim s kolegy z Urologické kliniky Fakultní nemocnice v Gachon (Urology department of Gachon University Gil Hospital in Incheon, South Korea), na základě rozsáhlého výzkumu, ukončeného před třemi lety, prokázal: na velikost mužství ukazují ruce. Přesněji prsty. Ještě přesněji řečeno – ukazováček a prsteník. Ty je potřeba změřit.

Výzkum zveřejněný v prestižním vědeckém časopise „Asian Journal of Andrology“ říká: pokud má muž prsteníček delší než ukazováček, má delší i penis. (2)